Często mówi się o tym, że wielkie korporacje przed podjęciem jakiejkolwiek strategicznej decyzji biznesowej, bardzo dokładnie badają rynek, sprawdzają preferencje konsumenckie i ważą możliwości ekonomiczne tak swoje, jak i rynkowych przeciwników. Badania rynku oparte o bardzo ciekawe wskaźniki mikro i makroekonomiczne to podstawa zarządzania wielką marką. Ale młodzi ludzie wchodzący na rynek z własnym autorskim programem, pomysłem na nietuzinkowy biznes, także powinni przeprowadzić nawet amatorskie badanie rynkowe. Sondaż można dzisiaj z powodzeniem przeprowadzić zarówno na ulicy, samemu a więc i za darmo, jak i przy wykorzystaniu znajomych lub Internetu. W ten sposób można dokładniej sprawdzić, czego po idealnej firmie oczekują mieszkańcy naszego regionu. Często warto też dokładnie przejrzeć mapę własnego miasta. Wszystko dlatego, że nierzadko te same biznesy, jak banki czy gastronomia, otwierają się jedno przy drugim. Czasami mądrzejszym rozwiązaniem jest więc wybranie białej plamy na mapie.

Comments are closed.

  • Promocjom nie ma końcaPromocjom nie ma końca
    Dzisiaj coraz częściej w sklepach wszelkiego rodzaju spotykamy się z pojęciem promocji. Wszędzie wiszą tego typu szyldy informacyjne. Informują o okazjach, promocjach, zniżkach, a także wielu innych elementach, które mają …
  • Jak spełnić marzenie o własnym mieszkaniuJak spełnić marzenie o własnym mieszkaniu
    Wiele młodych osób marzy o własnym domu lub mieszkaniu, jednak niełatwo jest to spełnić, bo wiąże się to z posiadaniem ogromnej, dla wielu z nas nieosiągalnej kwoty pieniędzy. Szczęściarzami są …