Często mówi się o tym, że wielkie korporacje przed podjęciem jakiejkolwiek strategicznej decyzji biznesowej, bardzo dokładnie badają rynek, sprawdzają preferencje konsumenckie i ważą możliwości ekonomiczne tak swoje, jak i rynkowych przeciwników. Badania rynku oparte o bardzo ciekawe wskaźniki mikro i makroekonomiczne to podstawa zarządzania wielką marką. Ale młodzi ludzie wchodzący na rynek z własnym autorskim programem, pomysłem na nietuzinkowy biznes, także powinni przeprowadzić nawet amatorskie badanie rynkowe. Sondaż można dzisiaj z powodzeniem przeprowadzić zarówno na ulicy, samemu a więc i za darmo, jak i przy wykorzystaniu znajomych lub Internetu. W ten sposób można dokładniej sprawdzić, czego po idealnej firmie oczekują mieszkańcy naszego regionu. Często warto też dokładnie przejrzeć mapę własnego miasta. Wszystko dlatego, że nierzadko te same biznesy, jak banki czy gastronomia, otwierają się jedno przy drugim. Czasami mądrzejszym rozwiązaniem jest więc wybranie białej plamy na mapie.

Comments are closed.

  • MenadżerMenadżer
    Jest on ważną osobą w strukturze każdej firmy. Właściciel biznesu zawsze mianuje jednego ze swoich pracowników na takiego menadżera. Dzięki temu, może on mieć kontrolę nad tym co dzieje się …
  • Historia prosto z rachunku bankowegoHistoria prosto z rachunku bankowego
    W biznesie ważne jest precyzyjne dotarcie do odpowiedniego klienta. Jakiś czas temu, firmy z całego świata do celów reklamowych zaczęły wykorzystywać… rachunki. Niektóre robiły to samodzielnie, inne wchodziły w kooperacje …