Ogromną rolę w motywowaniu pracowników odgrywa kultura organizacji, która jeszcze nie została do końca ujęta w teoretyczne, naukowe ramy. Naukowcy zajmujący się problemami rozwoju przedsiębiorczości u ludzi od wielu lat zastanawiają się jak w profesjonalny sposób zmierzyć wpływ kultury organizacji na wyniki przedsiębiorstwa i podstawę pracowników. Wystarczy w tym momencie porównać na przykład dwie bardzo popularne firmy. Facebook i bank Goldman Sachs. W najpopularniejszym portalu społecznościowym panuje raczej nieformalna atmosfera, podobno jej szef często jeździ po firmie deskorolką i pozwala na wiele swoim pracowników, którzy nie są w żaden sposób usztywnieniu. Co do jednego z największych banków na świecie tam panuje zdecydowanie formalna atmosfera, która nie dopuszcza do żadnych ekstrawaganckich zachowań. Widać wyraźnie, że kultura w organizacji uzależniona jest w dużym stopniu od profilu biznesowego i jeżeli jest on skierowany do młodych ludzi, wtedy atmosfera jest luźniejsza. Jeżeli chodzi natomiast o bardzo poważne interesy wtedy formalizm jest na porządku dziennym a nawet można powiedzieć jest wysoce pożądany, ponieważ dodaje powagi sytuacji i atmosfera prowadzenia interesów odbierana jest w bardziej profesjonalny sposób.

Comments are closed.

  • Sale szkoleniowe warszawa centrumSale szkoleniowe warszawa centrum
    Sale szkoleniowe. W naszej firmie często organizowane są różnorakie szkolenia. Czasami połączone są one z dodatkowymi atrakcjami. Wtedy zazwyczaj wyjeżdżamy gdzieś za miasto. Firma rezerwuje nam jakiś pensjonat czy niewielki …
  • Doradca finansowyDoradca finansowy
    Coraz więcej osób decyduje się na to, by w swoich działaniach poszukiwać różnych rozwiązań finansowych. Doskonale zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że rynek finansowy jest bardzo szeroki i jesteśmy …