Ciężko jest obecnie znaleźć branżę, która nie korzystałaby w żaden sposób z programów lojalnościowych. Cechuje je wiele pozytywów, a oprócz pozyskania nowego klienta, mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych. Wbrew pozorom, wierność klienta nie jest aż tak kosztowna jak mogłoby się wydawać. Badania dowodzą, że utrzymanie konsumenta jest pięciokrotnie tańsze, niż pozyskanie zupełnie nowego. Najprostszym przykładem programów lojalnościowych są specjalne karty klientowskie w różnych marketach. Korzystają obie strony, klienci gromadząc punkty zyskują rabaty w poszczególnym sklepie (mogą też otrzymywać nagrody, upominki i inne bonusy), a są tym zmotywowani do robienia zakupów w tym konkretnym miejscu. To bardzo popularne narzędzie marketingu ma również inne zalety, łatwo jest wyliczyć konkretny efekt danej akcji, co z kolei pozwala dokładnie ocenić faktyczny zwrot. To znaczna przewaga nad tradycyjną formą reklamy, w którym to przypadku nie zawsze konkretnie wiemy, jaki efekt dana kampania przyniosła.

Comments are closed.

  • Giełda walorów i usługGiełda walorów i usług
    Giełda jest szeroko pojętym rynkiem na którym odbywają się kupna, sprzedaże oraz wymiany poszczególnych towarów i usług. Różne towary możemy sprzedac na giełdzie. Mogą to być akcje dużych spółek, możemy …
  • Kancelaria radców prawnychKancelaria radców prawnych
    Kancelaria radców prawnych. Obsługa prawna przedsiębiorstw oraz podmiotów indywidualnych jest zadaniem, które najczęściej wykonują profesjonalni radcowie prawni. Są to osoby, które po studiach prawniczych odbyły stosowną aplikację, która umożliwia im …