Ciężko jest obecnie znaleźć branżę, która nie korzystałaby w żaden sposób z programów lojalnościowych. Cechuje je wiele pozytywów, a oprócz pozyskania nowego klienta, mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych. Wbrew pozorom, wierność klienta nie jest aż tak kosztowna jak mogłoby się wydawać. Badania dowodzą, że utrzymanie konsumenta jest pięciokrotnie tańsze, niż pozyskanie zupełnie nowego. Najprostszym przykładem programów lojalnościowych są specjalne karty klientowskie w różnych marketach. Korzystają obie strony, klienci gromadząc punkty zyskują rabaty w poszczególnym sklepie (mogą też otrzymywać nagrody, upominki i inne bonusy), a są tym zmotywowani do robienia zakupów w tym konkretnym miejscu. To bardzo popularne narzędzie marketingu ma również inne zalety, łatwo jest wyliczyć konkretny efekt danej akcji, co z kolei pozwala dokładnie ocenić faktyczny zwrot. To znaczna przewaga nad tradycyjną formą reklamy, w którym to przypadku nie zawsze konkretnie wiemy, jaki efekt dana kampania przyniosła.

Comments are closed.

  • Przygotowanie otworzenia drzwi rynkowegoPrzygotowanie otworzenia drzwi rynkowego
    Teraz to dopiero człowiek ma powód do radości. Może pozwolić sobie na wejście super zysków, wystarczy tylko odpowiednie przygotowanie. Obecne pokolenie jest bardzo inteligentne, urodziło się w dobie, kiedy to …
  • Fundusze UEFundusze UE
    Dzisiaj jeśli nie masz wystarczających środków na prowadzenie oraz założenie własnej firmy, możesz ubiegać się o dofinansowanie z Unii Europejskie. Jednak by dostać taką dotację trzeba spełnić szereg wymogów, a …