Ciężko jest obecnie znaleźć branżę, która nie korzystałaby w żaden sposób z programów lojalnościowych. Cechuje je wiele pozytywów, a oprócz pozyskania nowego klienta, mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych. Wbrew pozorom, wierność klienta nie jest aż tak kosztowna jak mogłoby się wydawać. Badania dowodzą, że utrzymanie konsumenta jest pięciokrotnie tańsze, niż pozyskanie zupełnie nowego. Najprostszym przykładem programów lojalnościowych są specjalne karty klientowskie w różnych marketach. Korzystają obie strony, klienci gromadząc punkty zyskują rabaty w poszczególnym sklepie (mogą też otrzymywać nagrody, upominki i inne bonusy), a są tym zmotywowani do robienia zakupów w tym konkretnym miejscu. To bardzo popularne narzędzie marketingu ma również inne zalety, łatwo jest wyliczyć konkretny efekt danej akcji, co z kolei pozwala dokładnie ocenić faktyczny zwrot. To znaczna przewaga nad tradycyjną formą reklamy, w którym to przypadku nie zawsze konkretnie wiemy, jaki efekt dana kampania przyniosła.

Comments are closed.

  • Kreatywna księgowośćKreatywna księgowość
    Na naszym kraju coraz więcej osób ostatnimi czasy położyło krzyżyk jeżeli chodzi o prowadzenie interesów i dalszy rozwój ich firm. W większości wypadków bowiem zarówno podatki jak i szanse na …
  • Zwłoki i opóźnienia w płatnościach między firmamiZwłoki i opóźnienia w płatnościach między firmami
    Europejscy przedsiębiorcy skupieni w Stowarzyszeniu Europejskich Izb Handlowych i Przemysłu, poparli wystosowany przez Parlament Europejki projekt dyrektywy o opóźnionych płatnościach. Zwłoki i opóźnienia w płatnościach to jeden z największych problemów …