Ciężko jest obecnie znaleźć branżę, która nie korzystałaby w żaden sposób z programów lojalnościowych. Cechuje je wiele pozytywów, a oprócz pozyskania nowego klienta, mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych. Wbrew pozorom, wierność klienta nie jest aż tak kosztowna jak mogłoby się wydawać. Badania dowodzą, że utrzymanie konsumenta jest pięciokrotnie tańsze, niż pozyskanie zupełnie nowego. Najprostszym przykładem programów lojalnościowych są specjalne karty klientowskie w różnych marketach. Korzystają obie strony, klienci gromadząc punkty zyskują rabaty w poszczególnym sklepie (mogą też otrzymywać nagrody, upominki i inne bonusy), a są tym zmotywowani do robienia zakupów w tym konkretnym miejscu. To bardzo popularne narzędzie marketingu ma również inne zalety, łatwo jest wyliczyć konkretny efekt danej akcji, co z kolei pozwala dokładnie ocenić faktyczny zwrot. To znaczna przewaga nad tradycyjną formą reklamy, w którym to przypadku nie zawsze konkretnie wiemy, jaki efekt dana kampania przyniosła.

Comments are closed.

  • Polityka jednego okienkaPolityka jednego okienka
    Od wielu lat powtarza się w naszym kraju zbawienne hasła polityki jednego okienka, która wykształciła się na poziomie europejskim i w krajach zachodniej Europy rzecz jasna obowiązuje, jednak w naszym …
  • Reklama w działalności biznesowejReklama w działalności biznesowej
    Jedną z podstawowych spraw w sytuacji, gdy chcemy osiągnąć sukces biznesowy w szerokim tego słowa znaczeniu jest z całą pewnością działalność na polu reklamowym. Trzeba w jakiś sposób promować swoje …