Ciężko jest obecnie znaleźć branżę, która nie korzystałaby w żaden sposób z programów lojalnościowych. Cechuje je wiele pozytywów, a oprócz pozyskania nowego klienta, mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych. Wbrew pozorom, wierność klienta nie jest aż tak kosztowna jak mogłoby się wydawać. Badania dowodzą, że utrzymanie konsumenta jest pięciokrotnie tańsze, niż pozyskanie zupełnie nowego. Najprostszym przykładem programów lojalnościowych są specjalne karty klientowskie w różnych marketach. Korzystają obie strony, klienci gromadząc punkty zyskują rabaty w poszczególnym sklepie (mogą też otrzymywać nagrody, upominki i inne bonusy), a są tym zmotywowani do robienia zakupów w tym konkretnym miejscu. To bardzo popularne narzędzie marketingu ma również inne zalety, łatwo jest wyliczyć konkretny efekt danej akcji, co z kolei pozwala dokładnie ocenić faktyczny zwrot. To znaczna przewaga nad tradycyjną formą reklamy, w którym to przypadku nie zawsze konkretnie wiemy, jaki efekt dana kampania przyniosła.

Comments are closed.

  • Kredyt na zakup nieruchomościKredyt na zakup nieruchomości
    Własne mieszkanie lub dom jest z całą pewnością największym marzeniem oraz życiowym celem dla zdecydowanej większości z nas. Niestety, nie każdego z nas stać na to, by pokryć wszystkie koszty, …
  • Firmy z LubliniaFirmy z Lublinia
    Rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Aktualnie w Polsce otwiera się wiele nowych firm. Powodem rozwoju rodzimego rynku są między innymi liczne dofinansowania pozyskiwane z Unii Europejskiej oraz chęć do spróbowania swoich …