Ciężko jest obecnie znaleźć branżę, która nie korzystałaby w żaden sposób z programów lojalnościowych. Cechuje je wiele pozytywów, a oprócz pozyskania nowego klienta, mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych. Wbrew pozorom, wierność klienta nie jest aż tak kosztowna jak mogłoby się wydawać. Badania dowodzą, że utrzymanie konsumenta jest pięciokrotnie tańsze, niż pozyskanie zupełnie nowego. Najprostszym przykładem programów lojalnościowych są specjalne karty klientowskie w różnych marketach. Korzystają obie strony, klienci gromadząc punkty zyskują rabaty w poszczególnym sklepie (mogą też otrzymywać nagrody, upominki i inne bonusy), a są tym zmotywowani do robienia zakupów w tym konkretnym miejscu. To bardzo popularne narzędzie marketingu ma również inne zalety, łatwo jest wyliczyć konkretny efekt danej akcji, co z kolei pozwala dokładnie ocenić faktyczny zwrot. To znaczna przewaga nad tradycyjną formą reklamy, w którym to przypadku nie zawsze konkretnie wiemy, jaki efekt dana kampania przyniosła.

Comments are closed.

  • Biznes ważny ale nie może kierować człowiekiemBiznes ważny ale nie może kierować człowiekiem
    Człowiek zazwyczaj zastanawia się jak tu zarobić a się nie narobić. Oczywiście własny interes to pomysł, tylko bardzo wielu nie zdaję sobie sprawy, że realizowanie swoich planów to dopiero ciężka …
  • Handel elektronicznyHandel elektroniczny
    Handel elektroniczny rozwija się coraz prężniej, a dzięki temu pracę zyskało wiele osób. Obecnie chyba każdy marzy o tym, by samodzielnie móc podejmować najważniejsze decyzje, ustalać sobie grafik pracy, a …