Ciężko jest obecnie znaleźć branżę, która nie korzystałaby w żaden sposób z programów lojalnościowych. Cechuje je wiele pozytywów, a oprócz pozyskania nowego klienta, mają za zadanie utrzymanie dotychczasowych. Wbrew pozorom, wierność klienta nie jest aż tak kosztowna jak mogłoby się wydawać. Badania dowodzą, że utrzymanie konsumenta jest pięciokrotnie tańsze, niż pozyskanie zupełnie nowego. Najprostszym przykładem programów lojalnościowych są specjalne karty klientowskie w różnych marketach. Korzystają obie strony, klienci gromadząc punkty zyskują rabaty w poszczególnym sklepie (mogą też otrzymywać nagrody, upominki i inne bonusy), a są tym zmotywowani do robienia zakupów w tym konkretnym miejscu. To bardzo popularne narzędzie marketingu ma również inne zalety, łatwo jest wyliczyć konkretny efekt danej akcji, co z kolei pozwala dokładnie ocenić faktyczny zwrot. To znaczna przewaga nad tradycyjną formą reklamy, w którym to przypadku nie zawsze konkretnie wiemy, jaki efekt dana kampania przyniosła.

Comments are closed.

  • Tanie sposoby na reklamę
    Im większą zamierzamy stworzyć reklamę, tym dla nas lepiej. Należy być osobą, jaka zna się na rzeczy, gdyż w XXI wieku, tylko doświadczeni fachowcy, mają jakąś szansę i siłę przebicia. …
  • Promocjom nie ma końca
    Dzisiaj coraz częściej w sklepach wszelkiego rodzaju spotykamy się z pojęciem promocji. Wszędzie wiszą tego typu szyldy informacyjne. Informują o okazjach, promocjach, zniżkach, a także wielu innych elementach, które mają …