Na współczesnym wolnym rynku funkcjonuje bardzo dużo przedsiębiorstw, które zajmują się produkowanie rozmaitych dóbr i świadczeniem różnych usług. Wiele z nich musi ze sobą ostro konkurować o każdego klienta. Nie jest to zadanie łatwe. Obecnie sam produkt już nie wystarcza. Coraz większe znaczenie ma wartość dodana. Do klienta trzeba szybko dotrzeć, przekonać go do zakupu i stale dbać o utrzymanie z nim kontaktu. Specjaliści od marketingu twierdzą, że to właśnie stali klienci zapewniają przedsiębiorcom największe zyski. By kontaktować się z klientem i pozyskiwać nowe rynki coraz częściej zatrudnia się przedstawicieli handlowych. Działają oni zarówno w kraju, jak i za granicą. Wprowadzenie firmy na obce rynki jest ogromną szansą na zwiększenie dochodów, jednak trzeba liczyć się z tym, że nie będzie łatwo. Potrzebna jest dobra promocja, budowanie pozytywnego wizerunku firmy a także nawiązywanie licznych partnerskich kontaktów, żeby zachęcić obcokrajowców, by zdecydowali się import usług i produktów.

Comments are closed.

  • Prowadzenie własnej działalności gospodarczej
    Własna działalność gospodarcza to bardzo odpowiedzialne zadanie do wykonania. Dlatego trzeba się dobrze przygotować, zanim ruszy firma. Może być ona jednoosobowa lub kilkuosobowa. Wszystko zależy od tego w jakim kierunku …
  • Biznes a ekologiczne aspekty
    Ciekawym zaskoczeniem będzie na pewno połączenie tych dwóch zagadnień ekologii i biznesu. Jak te dwa słowa mają się do siebie? Na pierwszy rzut oka są sobie zupełnie obce, jednak to …