Na współczesnym wolnym rynku funkcjonuje bardzo dużo przedsiębiorstw, które zajmują się produkowanie rozmaitych dóbr i świadczeniem różnych usług. Wiele z nich musi ze sobą ostro konkurować o każdego klienta. Nie jest to zadanie łatwe. Obecnie sam produkt już nie wystarcza. Coraz większe znaczenie ma wartość dodana. Do klienta trzeba szybko dotrzeć, przekonać go do zakupu i stale dbać o utrzymanie z nim kontaktu. Specjaliści od marketingu twierdzą, że to właśnie stali klienci zapewniają przedsiębiorcom największe zyski. By kontaktować się z klientem i pozyskiwać nowe rynki coraz częściej zatrudnia się przedstawicieli handlowych. Działają oni zarówno w kraju, jak i za granicą. Wprowadzenie firmy na obce rynki jest ogromną szansą na zwiększenie dochodów, jednak trzeba liczyć się z tym, że nie będzie łatwo. Potrzebna jest dobra promocja, budowanie pozytywnego wizerunku firmy a także nawiązywanie licznych partnerskich kontaktów, żeby zachęcić obcokrajowców, by zdecydowali się import usług i produktów.

Comments are closed.

  • Kupujemy coraz mniej mieszkańKupujemy coraz mniej mieszkań
    Od czasu kryzysu gospodarczego, który kilka lat temu zawitał również w naszym kraju zdecydowanie mniej Polaków kupuje mieszkania. Jest to spowodowane głównie tym, że banki coraz dokładniej zaczęły się przyglądać …
  • Wpływ inwestycji państwowych na konsumpcjęWpływ inwestycji państwowych na konsumpcję
    Inwestycje państwowe przez jednych ekonomistów traktowane są jako coś pozytywnego, gdy Innu widzą jedynie ich negatywne strony. Obiektywnie patrząc możemy zauważyć zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty inwestycji ze strony …