Na współczesnym wolnym rynku funkcjonuje bardzo dużo przedsiębiorstw, które zajmują się produkowanie rozmaitych dóbr i świadczeniem różnych usług. Wiele z nich musi ze sobą ostro konkurować o każdego klienta. Nie jest to zadanie łatwe. Obecnie sam produkt już nie wystarcza. Coraz większe znaczenie ma wartość dodana. Do klienta trzeba szybko dotrzeć, przekonać go do zakupu i stale dbać o utrzymanie z nim kontaktu. Specjaliści od marketingu twierdzą, że to właśnie stali klienci zapewniają przedsiębiorcom największe zyski. By kontaktować się z klientem i pozyskiwać nowe rynki coraz częściej zatrudnia się przedstawicieli handlowych. Działają oni zarówno w kraju, jak i za granicą. Wprowadzenie firmy na obce rynki jest ogromną szansą na zwiększenie dochodów, jednak trzeba liczyć się z tym, że nie będzie łatwo. Potrzebna jest dobra promocja, budowanie pozytywnego wizerunku firmy a także nawiązywanie licznych partnerskich kontaktów, żeby zachęcić obcokrajowców, by zdecydowali się import usług i produktów.

Comments are closed.

  • Wysoko rozwiniete krajeWysoko rozwiniete kraje
    Kraje zachodnie Europy oraz kraje skandynawskie zaliczane są do grupy państw o najwyższym poziomie zabezpieczenia społecznego w razie bezrobocia. Jest ono realizowane przez powszechnie obowiązujące ubezpieczenie społeczne na wypadek bezrobocia, …
  • Makroekonomia a mikroekonomiaMakroekonomia a mikroekonomia
    Makroekonomia jak również mikroekonomia to działy w ekonomi zajmujące się poszczególnymi kwestiami związanymi z tematyka ekonomiczna. Tak tez makroekonomia jest dziedziną, która posługuje się wielkościami dotyczącymi gospodarki światowej. Jest wykorzystywana …