Zarządzanie biznesem jest nauką społeczną której założeniem jest planowanie, organizacja, kierownictwo i kontrola nad zasobami ludzkimi, finansowymi, materiałowymi, technologicznymi; która ma na celu otrzymaniu jak największej korzyści, która może być zarówno ekonomiczna jak i społeczna, w zależności od celu poszukiwanego przez biznes. Zarządzanie może być postrzegane jako proces, który składa się z pięciu podstawowych etapów. Planowanie polega na ustaleniu celu i działań odpowiednich do jego osiągnięcia. Organizowanie polega na tym, aby dwie lub więcej osób pracowało razem w celu osiągnięcia określonego celu. Kierowanie polega na wpływaniu na działania członków grupy w związku z określonym zadaniem. Koordynowanie polega na integracji działań stron niezależnych w celu osiągnięcia wybranego celu. Kontrola polega na upewnieniu się, że prawdziwe działania spełniają te planowane. Zarządzający wykonuje wszystkie te czynności w tej samej chwili, a jego obowiązki będą zależeć od poziomu na którym się znajduje.

Comments are closed.

  • Reklama w działalności biznesowej
    Jedną z podstawowych spraw w sytuacji, gdy chcemy osiągnąć sukces biznesowy w szerokim tego słowa znaczeniu jest z całą pewnością działalność na polu reklamowym. Trzeba w jakiś sposób promować swoje …
  • Serwis laptopów łódź
    Serwis laptopów w Łodzi. Laptopy swego czasu stały się bardzo popularne i wręcz można powiedzieć, że od pewnego czasu zaczynają nawet wypierać komputery stacjonarne. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, …