Zarządzanie biznesem jest nauką społeczną której założeniem jest planowanie, organizacja, kierownictwo i kontrola nad zasobami ludzkimi, finansowymi, materiałowymi, technologicznymi; która ma na celu otrzymaniu jak największej korzyści, która może być zarówno ekonomiczna jak i społeczna, w zależności od celu poszukiwanego przez biznes. Zarządzanie może być postrzegane jako proces, który składa się z pięciu podstawowych etapów. Planowanie polega na ustaleniu celu i działań odpowiednich do jego osiągnięcia. Organizowanie polega na tym, aby dwie lub więcej osób pracowało razem w celu osiągnięcia określonego celu. Kierowanie polega na wpływaniu na działania członków grupy w związku z określonym zadaniem. Koordynowanie polega na integracji działań stron niezależnych w celu osiągnięcia wybranego celu. Kontrola polega na upewnieniu się, że prawdziwe działania spełniają te planowane. Zarządzający wykonuje wszystkie te czynności w tej samej chwili, a jego obowiązki będą zależeć od poziomu na którym się znajduje.

Comments are closed.

  • Firmy kredytoweFirmy kredytowe
    Firmy kredytowe prowadzące działalność poza bankową zręcznie opierają się na lukach, które istnieją w polskim prawie. Chodzi o to, że one nie podlegają nadzorowi bankowemu, jako że nie są instytucjami …
  • Spotkania biznesowe kluczem do pozyskiwania kontrahentówSpotkania biznesowe kluczem do pozyskiwania kontrahentów
    Mówi się, że firmy, które działają w modelu B2B radzą sobie lepiej, ponieważ nawiązują współpracę z partnerami, którzy operują na tym samym poziomie. Ile w tym prawdy? Tak naprawdę, ciężko …